Nattarbete

En utav den ordinarie nattpersonalen har tagit ledig i veckan, vilket innebär att jag fick rycka in och jobba hennes pass. Jag har egentligen inget emot att jobba natt någon gång nu och då, det kan vara ganska skönt emellan åt. Men eftersom att jag inte riktigt är van så blir det lite tungt att hålla sig vaken där kring 3 tiden. Så än så länge känns det helt okej.

Jag har laddat upp med ett fotoalbum som jag ska göra i ordning åt mamma. Kan vara skönt att ha något att pyssla med när man har lusläst aftonbladet, expressen och snokat runt på apbergget :P

Det skulle säker kännas mycket bättre om jag inte var så mörkrädd. Varje gång jag tvingas gå ut i korridoren, där det finns fönster så tror jag att det står någon där ute och vill skrämmas med mig! Det går även en del historier om att det ska spöka i det här huset. Och jag tror att jag är expert på att skrämma upp mig själv och lyssna efter konstig ljud lite för mycket.

Det känns mycket bättre att jobba natt på sommaren, när det är ljust ute :)

Nä, nu ska jag ta och göra lite nytta. Det är städnatt i natt, vilket innebär att jag måste damsuga, våttorka golven och damtorka här inne i växeln. Vilket i och för sig säkerligen behövs, så att vi blir av med våra husdjur någon gång. Silverfiskar och myror, fräsch va?

//Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0