Fy fan

Nu är jag inte så kaxig längre. Sitter på jobbet, har snackat med en chaufföri en timme ungefär, men hon drog hem för att sova ganska nyss. Samtidigt som hon tog bilen och drog, så gick jag ut i fikarummet för att fylla på kaffet.
Jag tog med mig nyckel till chefens rum, där kaffe, socker, grädde och choklad finns. Hämtade en påse med chokladpulver, som var det enda som behövdes fylla på ikväll. La paketet vid automaten och gick tillbaka med nyckeln.

När jag kommer tillbaka till automaten 1 minut senare, och ska öppna paketet, så upptäcker jag att det redan är öppet? Hur fan kan det vara det?
Ingen lär väl ha öppnat paketet och sedan ställt in det i spåket igen? Jag blir i alla fall skit skraj och tror att det är någon här inne.

Så jag skyndar mig att fylla på, gå sedan in på växeln och stänger igen dörren (som det är kodlås på) Dörren står vanligtvis alltid öppen. Och dessutom tycktes jag skymta en figur i fönstret. Förmodligen inbillning till 100 %. Men endå!!!

Det här fönstret, har jag dessutom bakom ryggen. Visseligen så är persiennerna nere, så att ingen kan se in. Men vetskapen om att det kanske står någon och trycker där ute gör mig kallsvettig.

Tidningensbunten har kommit, så jag borde gå ut och hämta den. Men vettefan om jag vågar det faktiskt!!
Hoppas min nattvakt kommer hit snart och håller mig sällskap.

//Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0