Dagen efter, med blåsor på fötterna

Igår var jag ute och festade med några gamla kompisar, som jag egentligen inte har haft något större kontakt med sedan höstadiet och början av gymnasiet. Men det var super skoj att träffa dem igen. Jag har arbetat sedan studenten förra sommaren, medan många utav dem knappt haft något arbete alls sedan dess. Det är då man märker hur mycket man missar för att man jobbar. Jag är schemalagt så att jag arbetar varannan helg. Vilket innebär att jag missar ju hälften av det som händer... Men å andra sidan så verkar de vara hyffsat less på att inte ha något att göra på dagarna, och dessutom lär de väl inte ha så gott om pengar heller :P

I natt när jag kom hem så la jag mig i soffan och bläddrade igenom kanalerna en stund, tänkte att jag skulle nyktra till lite innan jag somnade för att slippa den värsta bakfyllan. Haha, det slutade med att jag somnade där med alla kläder och vaknade vid 6-tiden. Fy fan vad dåligt jag mådde då, trodde knappt att jag skulle ta mig upp till sovrummet... Haha, men när jag senare vaknade vid 12.30 tiden så mådde jag hyffsat endå. Känner mig lite seg sådär, men inte alls så farligt.
Kanske beror på att jag promenerade hem från stan igår - 6 km. Behöver jag säga att jag har blåsor på fötterna? :P
Har även lite dåligt samvete för att jag höll pojkvännen vaken under hela min promenad hem, som lär ha tagit över 1½ timme. Han som skulle upp och jobba i morse :S

Nä, nu ska jag hoppa ur morgonrocken och börja göra mig i ordning, så kanske man ser ut som en människa igen :) Ikväll blir det Grease för hela slanten !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0